Yarın Belki de
25 Ocak – 8 Şubat 2025
Yarın Belki de çağdaş tiyatro sahnesinin önemli topluluklarından biri olan ve ortaklaşa üretim (devising) yönteminin öncülerinden kabul edilen Forced Entertainment’ın Tomorrow’s Parties adlı oyununun bugüne ve bugünün Türkiye’sine uyarlaması. Renkli panayır ışıklarıyla çerçevelenmiş sade bir sahnede âşık atışması gibi söz yarıştıran iki kişi, geleceğe yönelik olasılıklar üzerine düşünce sektirirken içinde bulunduğumuz döneme eleştirel, ironik ve gülümseten bir bakış açısı getiriyorlar.
Yarın Belki de geleceğin neler getirebileceğine dair bugünün umut ve korkularını açığa çıkaran
spekülasyonlardan ütopik ve distopik fallara, bilim kurgu senaryolarına, politik kâbuslara ve absürt
fantezilere doğru ilerleyen oyuncuların rehberliğinde seyirciyi meraklandırıyor, güldürüyor,
heyecanlandırıyor, düşündürüyor… Oyun mümkün ve imkânsız gelecek ihtimallerine eğlenceli, dokunaklı ve zaman zaman çılgın bir bakış sunuyor.
Yaş sınırı: +14
Süre: “Bir saatten biraz fazla…”
KÜNYE:
Yönetmen: Ayşe Draz
Dramaturg: Özlem Hemiş
Çeviri: Semih Fırıncıoğlu
Uyarlama: Ayse Draz, Aslı İçözü, Şerif Erol, Özlem Hemiş, Bora Aksu
Yardımcı Yönetmen: Bora Aksu
Yönetmen Yardımcısı: Berfin Tolmaç
Oyuncular: Aslı İçözü, Şerif Erol
Işık Operatörü: Umut Rışvanlı, Hüseyin Ege Kök
Ses&Efekt Operatörü: Ayça Özkan
Yapım Koordinatörü: İzel Şenal
Yapım: Beykoz Kundura, Lita House of Production, Forced Entertainment
TOMORROW’S PARTIES, BELLUARD BOLLWERK INTERNATIONAL FRIBOURG TARAFINDAN HAZIRLANAN BİR FORCED ENTERTAINMENT PRODÜKSİYONUDUR. BİT TEATERGARASJEN BERGEN, INTERNATIONAL SOMMERFESTIVAL HAMBURG, KAAITHEATER BRUSSELS, KÜNSTLERHAUS MOUSONTURM FRANKFURT, THEATERHAUS GESSNERALLEE ZURICH ORTAK YAPIMIDIR. STANLEY THOMAS JOHNSON VAKFI VE SHEFFIELD KENT KONSEYİNİN DESTEĞİYLE.
Yarın Belki de çağdaş tiyatro sahnesinin önemli topluluklarından biri olan ve ortaklaşa üretim (devising) yönteminin öncülerinden kabul edilen Forced Entertainment’ın Tomorrow’s Parties adlı oyununun bugüne ve bugünün Türkiye’sine uyarlaması. Renkli panayır ışıklarıyla çerçevelenmiş sade bir sahnede âşık atışması gibi söz yarıştıran iki kişi, geleceğe yönelik olasılıklar üzerine düşünce sektirirken içinde bulunduğumuz döneme eleştirel, ironik ve gülümseten bir bakış açısı getiriyorlar.