Kundura Sahne'nin Ayşe Draz ve Pelin Başaran ile beraber tasarladığı PerformLab, performans alanında disiplinlerarası ve uluslararası konsept ve pratik geliştirme programıdır. PerformLab, farklı disiplinlerden gelen ve disiplinlerarası çalışmalara ilgi duyan sanatçılara yeni perspektifler sunmayı amaçlıyor. Programın ilk atölyesi Hollanda’dan yeni kuşak sanatçılara yönelik araştırma ve geliştirme kurumu Productiehuis Theater Rotterdam ortaklığında ve Dutch Performing Arts’ın desteğiyle düzenleniyor. Türkiye’den ve Hollanda’dan sanatçıları bir araya getirerek olası işbirliklerinin ve iki ülke arasında sürdürülebilir bir sanatsal diyaloğun da ilk tohumlarını atmayı hedefliyor.

29 Mayıs - 6 Haziran tarihlerinde Beykoz Kundura’nın ev sahipliğinde İstanbul’da gerçekleşecek ve 7 gün sürecek atölyeye, Hollanda’dan Cherish Menzo, Benjamin Kahn, Khadija El Kharraz Alami, Samara Hersch,  Türkiye’den ise açık çağrı ile seçilecek 10 sanatçı katılacak. Sanatçılar bir araya gelerek sanatsal pratiklerini ve araştırma süreçlerini birbirleriyle paylaşacak, yöntem ve fikirlerini geliştirmekte birbirlerine destek olacaklar.

Açık çağrı Türkiye’den performans alanında işler üretmeye ilgi duyan ve bu alanda deneyimi olan sanatçılara açık olacaktır. 

 

Beykoz Kundura
KunduraLAB: PerformLab

Sanat Yönetimi / Proje Tasarımı:
Ayşe Draz, S.Buse Yıldırım, Melih Gençboyacı, Pelin Başaran
Proje Koordinasyonu
Ayşe Draz
Proje Ortakları
Productiehuis Theater Rotterdam, Kundura Sahne
Proje Destekçisi
Dutch Performing Arts, Beykoz Kundura

Son başvuru tarihi: 5 Mart 2021
Sonuçların açıklanması: 22 Mart 2021
Atölye: 29 Mayıs – 6 Haziran 2021


Kimler başvurabilir?

  • Atölye dili İngilizce olacağı için anlamakta ve kendini ifade etmekte yeterli İngilizce bilgisine sahip olunması beklenmektedir. 
  • Performans alanında işler üretmeye ilgi duyan ve bu alanda deneyimi olan, Türkiye’de ikamet eden tüm sanatçılar PerformLab’e başvurabilirler. 
  • Görsel- işitsel ve plastik sanatlar, teknoloji ve tasarım, bedeni ve hareketi merkeze alan tiyatro ve dans pratikleri gibi farklı disiplinlerden gelen ve disiplinlerarası çalışmalara ilgi duyan sanatçılara açıktır. 
  • Başvuranların 01.01.2021 tarihinde 25 yaşını doldurmuş olmaları gerekmektedir. 
  • PerformLab’e bireyler, gruplar veya kolektifler başvurabilir. 

 Başvurular sona ermiştir!

 


Misafir Sanatçılar

Dansçı ve koreograf Benjamin Kahn Aix en Provence Üniversitesi ile Rennes Konservatuarı’nda dramaturji ve tiyatro eğitimi almıştır. 2007 yılında Belçika’daki ESAC’tan (Ecole Supérieure des Arts du Cirque) mezun olmuştur. Öğrencilik hayatından sonra Philippe Saire, Benjamin Vandewalles, Nicole Beutler, Ben Riepe, Frédéric Flamand, Maud Le Pladec, Egle Budvytyte ve Alessandro Sciaronni gibi koreograflar ile çalışmıştır. Dans ve koreografinin güçlü birer politik araç olduğunu düşünen Kahn, bireysel ve kolektif bedenlere bakış açılarımızı inşa etmek ile onları yapı-söküme uğratmakla ilgilenir. 2015 yılından beri Belçika’daki ESAC bünyesinde ve Fransa’daki CNAC okullarında dans ve sirk tekniği dersleri vermektedir. Çalışmalarına sanat ve koreografi danışmanı olarak devam etmektedir.
Cherish Menzo (1988, Hollanda) Amsterdam’daki "Hogeschool voor de Kunsten" okulunun The Urban Contemporary (Caz Müzikal Dans) bölümünden 2013 yılında mezun olmuştur. Mezun olduktan sonra Eszter Salamon, Akram Khan, Leo Lerus, Hanzel Nezza, Benjamin Kahn, Olivier Dubois, Ula Sickle, Lisbeth Gruwez, Jan Martens ve Nicole Beutler gibi farklı koreografların çeşitli prodüksiyonlarında dans etmiştir. Son 5 senedir kendi eserlerini yaratmaktadır. 2016 yılında Nicole Geertuida ile birlikte, mükemmellik ve yanılma payının insanları nasıl görmeyi tercih ettiğimize dair ilgi çekici soruları ortaya çıkarttığı kapsamlı bir düet işi olan EFES eserini yaratmıştır. Menzo daha sonra müzisyen Müşfik Can Müftüoğlu ile işbirliği içinde, bir dans performansı ile bir pop/rock konseri arasında bir niteliğe sahip olan LIVE eserini ortaya çıkartmıştır. 2019 yılında ise geç 90’lı yılların sonunda hip-hop kliplerindeki Klip Güzeli (Video Vixen) fenomeninden esinlenilmiş bir dans performansı olan JEZEBEL eserini yaratmıştır. JEZEBEL gösterisi, izleyiciyi, merkezinde bir klip güzelinin yer aldığı bir sahnede, yavaşlatılmış ve yapı söküme uğratılmış bir video klip yolculuğuna çıkartır. Temel olarak bedenin sahne üzerindeki dönüşümü ve farklı fiziksel imgelerin vücuda getirilmesi ile ilgilenmektedir. Burada söz konusu imgeler ilk bakışta tanınabilir gibi görünseler de sonradan bariz normları sorgulayan bir karmaşıklığı ve çelişkiyi vurgularlar.
02-12-1987 Amsterdam’da doğmuş ve yetişmiştir. Utrecht’deki HKU sanat okulundan 2014 yılında . oyunculuk lisans derecesi ile mezun olmuştur. Performans sanatçısı, tiyatrocu (theatre-maker), oyuncu ve yazar olan Khadija, kendi kişisel hayatındaki günlük olaylar, ilişkiler ve insanlardan ilham almaktadır. Eserlerinde kimlik arayışı içindeki insanı ve bu çabanın beyhudeliğini resmeder. İnsanların Özlerini, aşkı ve yalnızlığı ararken bilinmeyenle nasıl yüzleştiklerini araştırır. Çalışma sürecine, yaratım süreci boyunca sürekli olarak sorgulayacağı bir büyülenme durumu ile başlar. Sonucun sürekli olarak dönüşmesinin nedeni de budur. Bir performansçı olarak çalışmalarının birçoğu için, ve özellikle de Theater Rotterdam ve Luk Perceval ile birlikte gerçekleştirdiği 'NU BEN IK MEDEA' eserindeki solo performansı için, harika eleştiriler ve ödüller almıştır. National Theater The Hague, Theatre National de Strasbourg ve Hamburg’daki Thalia Theater ile performansçı olarak çalışmıştır. Halihazırda 'Re-claiming Space' (‘Alanın Geri Kazanılması’) isimli bir araştırma performansı üzerine çalışmaktadır. Kadınlık alanına ve bu alanın ötesine nasıl geçileceğine dair bir inceleme olan bu performansta Khadija, kadınsal güzellik, kırılganlık, duyulmayan sesler, fiziksellik ve dişil bakış açılarını ortaya koyar. 'Re-claiming Space' eserinin yanı sıra Virginia Woolf’un 'The Waves' (‘Dalgalar’) eserinin 2022 baharında galası yapılacak olan kendi yorumuyla uyarlanması üzerine çalışmaktadır.
Samara Hersch pratiği ile çağdaş performans ve katılımcı sanat pratiklerinin (community engagement) kesiştiği noktaları araştıran bir eğitimci/ sanatçı, tiyatrocu ve yönetmendir. Kısa süre önce Amsterdam'daki Das Theatre'da yüksek lisansını tamamladı. Kuşaklar-arası söyleme ve bilgi paylaşımının hiyerarşik olmayan biçimlerine ilgi duyuyor. Lara Thoms ve Melbourne'dan 7 çocukla birlikte gerçekleştirdiği son çalışması We Know What’s Happening, 2019'da Zürcher Theatre Spektakel'de ZKB Patronage Ödülü ve Seyirci Ödülü'nün yanı sıra, Melbourne'daki En İyi Çağdaş ve Deneysel Performans olarak Green Room Ödülü'nün de sahibi oldu. Son projesi Body of Knowledge, gelecek nesilleri etkileyen kritik konular hakkında kuşaklar-arası ve kıtalararası karşılıklı söyleşmeyi tetiklemek üzere, dünyanın her yerinden gençleri tiyatroya telefon ederek yetişkin izleyicilerle sohbet etmeye davet ediyor. Body of Knowledge, 2020'de Singapur, Hong Kong ve Nyon'daki atölye rezidansları da dahil olmak üzere, kapsamlıca turneye çıktı. En son işi For the Time Being Bern'deki Auawirleben Festivali'nde ve 2020'de Münchner Kammerspiele'de yer aldı. Samara'ya, JUMP Ulusal Mentorluk Programı aracılığıyla ödüllü tiyatro topluluğu Back to Back Theater Co.’dan Bruce Gladwin mentorluk yaptı ve Samara daha sonra topluluğun Super Discount yapımında (Sydney Theatre Co. ve Malthouse Theatre 2013) gösteri yönetmeni olarak çalıştı.

Jüri

Pelin Başaran / Performans Sanatları Küratörü ve Yapımcısı
Manchester'da Contact Tiyatrosu’nun sanatsal programının yürütücülüğünü yapıyor. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Bölümü’nden mezun olduktan sonra, yüksek lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Atatürk Enstitüsü’nde tamamladı. garajistanbul çağdaş performans mekanının kurucu ekibinde yer aldı ve uluslararası projeler yöneticisi olarak çalıştı. Performans sanatları alanında sanatsal gelişime katkıda bulunmayı amaçlayan kâr amacı gütmeyen PARC bünyesinde kurucu ve direktör olarak faaliyetlerini yürüttü. Siyah Bant-Sanatta İfade Özgürlüğü girişimini başlattı ve hala araştırmacı ve eş-direktör olarak çalışmalarını sürdürüyor.

Ayşe Draz / Sanatçı
Araştırmalarını ve sanatsal üretimlerini performans alanında sürdürüyor. Northwestern Üniversitesi’nde Tiyatro, Uluslararası İncelemeler ve Karşılaştırmalı Edebiyat bölümlerinde lisans eğitimini, Bard College-Berlin’de bir yıl geçirdikten sonra Middlesex Üniversitesi Sahne ve Gösteri Sanatları Bölümü’nde yüksek lisansını tamamladı. Studio Oyuncuları ile birçok projede reji asistanı, oyuncu ve eğitmen olarak çalıştı. Ayşe Orhon (Hava/2010) ve Gizem Bilgen (Hiatus/2014) ile dramaturg, ayrıca Semih Fırıncıoğlu (İKİ/2017) ile oyuncu ve yönetmen yardımcısı olarak çalıştı. Hollanda’dan Anne-Marije Van Den Bersselaar ile İstanbul'da Dramaturji Lab 1.0'ı tasarladılar ve yürüttüler (Aksanat/2017). Alman sanatçı Marlin de Haan ile performatif enstalasyon “Once I set foot Outside”ı (2018) ve “panorama radio” (2019) adlı performansı tasarladı ve yönetti. 2006 yılından beri :mentalKLINIK ile araştırma, üretim gibi farklı süreçlerde işbirlikleri gerçekleştiriyor. 2018 yılında Hakan Emre Ünal ve Nezaket Erden ile birlikte Tiyatro Hemhâl’i kurdu. Tiyatro Eleştirmenler Birliği üyesidir ve Art Unlimited dergisinin gösteri sanatları editörlüğünü yapmaktadır. 

Melih Gençboyacı / Sanatçı, Küratör, Hatha Yoga Öğretmeni 
Sanatçı, küratör ve Hatha Yoga öğretmenidir. Bursa Uludağ Üniversitesi İktisat Bölümünde okurken Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Oyunculuk Anasanat dalına geçiş yaptı. Mezuniyetinden sonra Hollanda’da özel bir bursla Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten Mime Bölümü’ne katıldı. Buradan mezun olduktan sonra, Schwalbe ve Copycats gibi kolektiflerin bir parçası olarak çalışmalarına devam etti. 2017 yılında Gösteri Sanatları alanında çalışmalarına ara verip Hatha Yoga öğretmeni oldu. Daha sonra Amsterdam'daki “Das Theatre - Extended Curation” programından Yüksek Lisans derecesini aldı. Bir küratör olarak, politik bir yeniden tanımlamaya aracı olabilecek yeni ritüeller yaratarak, protesto biçimlerini araştırmaya devam etti. Buna bağlı olarak “The Embassy Series”i kurdu. Uluslararasılaşma alanında Performing Arts Fund NL'de ve Lahey Belediyesi Kültür projelerinde sanat danışmanı olarak görev aldı. Kendi küratörlük pratiğini devam ettirmenin yanı sıra, son iki yıldır Theater Rotterdam’ın, yeni kuşak sanatçıların gelişimini destekleyen araştırma ve geliştirme kurumu olan Productiehuis Theater Rotterdam'in Sanatsal Koordinatörlüğünü yapmaktadır. 

S.Buse Yıldırım / Beykoz Kundura Kültür-Sanat Direktörü
İstanbul’da yaşayan genç bir kültür girişimcisi ve sinema sanatçısı. Yaratıcı sektöre ve farklı kültürlere duyduğu ilgiyle, ilk olarak Brighton’da sanat ve tasarım alanında ön lisans eğitimi aldı. Güncel sanatı keşfettikçe kurama yöneldi ve Goldsmiths Londra Üniversitesi’nin Görsel Kültür bölümünde, Kuramsal Sanat Tarihi alanında lisans eğitimini tamamlayarak çeşitli sergileme projelerinde çalıştı. Film ve video üzerine yoğunlaşma isteği onu Paris’e götürdü; Paris ESEC Sinema Okulu’nda belgesel yönetmenliği alanında ikinci lisans eğitimi tamamladı. 2012 senesinden itibaren birebir hayallerini kurduğu Beykoz Kundura’nın kültür sanat kimliğini kurguluyor. Beykoz Kundura’nın sözlü tarih ve arşiv projesi Kundura Hafıza girişimini hayata geçiren Yıldırım, Kundura Sahne ve Sinema’nın kültür sanat yöneticiliğini ve küratörlüğünü yapıyor. Yine bu dönemlerde kurduğu yapım evi Lita kapsamında çeşitli görsel-işitsel projeler tasarlarken, etnografik pratikler üzerinden kendi film/video projelerini gerçekleştiriyor. Berlin Freie Universität’te Görsel ve Medya Antropolojisi alanında yüksek lisans eğitimini 2019 senesinde tamamladı.


Kundura Cinema Celebrates the 50th Anniversary of Moon Landing

Kundura Sinema'dan Ay'a Yolculuk

Kundura Sinema'da Wim Wenders Seçkisi